Metoda systemowa, inaczej nazywana metodą fabryczną, właśnie dzięki tej metodzie malowania felg osiągniemy kolory fabryczne. np. Czarny chrom – BMW, Shadow – Infiniti, Srebro L8 – grupa VW.
Nasz proces renowacji felg aluminiowych rozpoczyna się zawsze od usunięcia lakieru metodą chemiczną, specjalny płyn powoduje utratę przyczepności lakieru z podłożem co pozwala uzyskać do dalszej obróbki czysty odlew.
Kolejnym krokiem jest śrutowanie felg w urządzeniu automatycznym – tylko urządzenie automatyczne uzyska jednolitą powierzchnie, która będzie widoczna na końcowym etapie malowania.
Kolor Shadow z metody systemowej używany przez producenta aut. Marka Infiniti stosuje ten kolor w wielu modelach.
Ulubiony kolor naszych klientów.
Po obróbce automatycznej felgi są szykowane przez wykwalifikowany zespół, na tym etapie odbywa się szereg prac naprawczych. Felga wyposażana jest w pakiet zabezpieczeń i trafia na lakiernie gdzie metodą elektrostatyczną nanoszony jest podkład proszkowy. Stosujemy podkłady czarne do kolorów ciemnych oraz szary do kolorów jasnych. Kolor podkładu różni się wyłącznie w celu uzyskania efektu końcowego.
Zapodładowania felgę przekazuje się do kabiny gdzie metoda systemowa nanoszona jest poprzez pistolet lakierniczy. Każdy kolor znajduje się w oddzielnym opakowaniu i nalewany jest przed malowaniem każdego kompletu felg. Nasz dostawca posiada już ponad 60 kolorów „fabrycznych”.
Efekty uzyskane w tej metodzie są nie do osiągniecia w metodzie proszkowej – wynika to z różnic technologicznych farb, lecz są tak samo wytrzymałe.
Felga w ostatnim procesie lakierniczym pokrywana jest wyłącznie akrylowym lakierem bezbarwnym. Tylko taki lakier jest przeznaczony na felgi i inne poliestrowe, poliuretanowe zamienniki się nie sprawdzają. Felga pokryta bezbarwnym akrylem utwardzana jest w piecu przez 40 minut w temperaturze przekraczającej 160 stopni. Po wystudzeniu jest pakowana i dostarczana do klienta.